شرح برگه و نوشته

 برای شروع بررسی تفاوت برگه و نوشته در وردپرس، بهتر است درباره برگه‌ها و نوشته‌ها توضیحاتی ارائه شود. سپس به تفاوت های این دو گزینه مهم می پردازیم. علت انتخاب این دوگزینه به عنوان موضوع این مقاله پرکاربرد بودن آنها می باشد.
تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

محل برگه و نوشته در وردپرس

برگه‌ها (Pages)

 سعی داریم با توضیح برگه‌ها و نوشته‌ها به تفاوت برگه و نوشته در وردپرس پی ببرید.
در هر سایت صفحاتی وجود دارند که محتوای آنها ثابت است. برای مثال می توان به صفحات «درباره ما» و یا «تماس با ما» اشاره نمود. مثلا در قسمت درباره ما، فقط معرفی صورت می‌گیرد و هیچ دیدگاه یا نظری ارسال نمی شود. همچنین هیچ ویدیو و پادکست آموزشی قرار نمی‌گیرد. حتی اکثر برگه‌ها هم در گوگل به ثبت نمی‌رسند چون محتوای مهمی ندارند. برگه‌هایی مثل، درباره ما، تماس با ما، تعرفه تبلیغات، لوگو و … از این دسته هستند.

 این صفحات به طور معمول نیاز به آپدیت و تغییر ندارند، پس زمان محور نیستند. نهایتاً ممکن است در طول سال چند بار آپدیت شوند. این صفحات در بخش «برگه‌ها» ایجاد می شوند.

از دیگر خصوصیات «برگه‌ها» می توان به این نکته اشاره کرد که نیاز به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ندارند و البته که در سئوی سایت مؤثر هستند. لازم به توضیح است که تأثیر «برگه‌ها» در سئو نسبت به «نوشته‌ها» بسیار ناچیز است.

در «برگه‌ها» امکان دسته بندی و برچسب زدن وجود ندارد. هر برگه دارای قابلیت سلسله مراتب دارد که امکان ایجاد زیرمجموعه در زیر برگه‌ای دیگر وجود دارد.  «برگه‌ها» قابلیت درج نظر و مدیریت نظر ندارند.

نوشته‌ها (Posts)

«نوشته‌ها» در وردپرس در حقیقت ورودی هایی هستند که به منظور اطلاع رسانی و به عبارتی دیگر جهت آپدیت یک سایت منتشر می شوند. در این قسمت می توان یک مطلب جدید را به سایت اضافه نمود. به عنوان مثال متنی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید در قسمت «نوشته‌ها» ثبت و انتشار یافته است. «نوشته‌ها» در وردپرس دارای خصوصیاتی می باشند که ذیل به آنها اشاره شده است.

متنی که در بخش «نوشته‌ها» انتشار می یابد دارای زمان انتشار و یا زمان آپدیت است. بهتر است به این نکته اشاره شود که در هنگام انتشار محتوا، به ترتیب معکوس در صفحه اصلی ویا صفحه وبلاگ شما نمایش داده می شوند. منظور از معکوس از آخرین نوشته تا اولین نوشته می باشد.
«نوشته‌ها» دارای قابلیت اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی را دارند.
بخش «نوشته‌ها» در وردپرس با کمک برچسب ها و دسته بندی ها قابل مدیریت و سازماندهی هستند.

«نوشته‌ها» امکان انتخاب و نمایش نویسنده را دارا می باشند.
به عنوان آخرین ویژگی «نوشته‌ها»  به ایجاد افزایش مشارکت بین کاربران سایت با کمک گزینه دیدگاه‌ها  یا نظرات اشاره می کنیم. هر نوشته یا پست این امکان را به کاربر می دهد که بتواند دیگاه‌ها و نظرات خود را درج کنند. این موضوع می تواند به پویایی سایت کمک شایانی نماید. البته امکان افزودن این ویژگی اختیاری می باشد. با بررسی موارد فوق به تفاوت برگه و نوشته در وردپرس پی می برید.

تفاوت  برگه و نوشته در وردپرس

قطعا اگر مطالب فوق را با دقت مطالعه کرده باشید. به تفاوت برگه و نوشته در وردپرس پی برده اید. در اینجا به اختصار تفاوت های این دو گزینه وردپرس، جهت جمع بندی ارائه می شود.

در بخش «نوشته‌ها» امکان درج نظرات برای هر پست وجود دارد ولی در قسمت «برگه‌ها» این امکان وجود ندارد.
نام نویسنده «نوشته‌ها» در سایت نمایش داده می شود، از آنجا که «برگه‌ها» محتوای ثابت هر سایت می باشند، ذکر نام نویسنده در آنها مفهومی ندارد.
«نوشته‌ها» ورودی هایی هستند که براساس زمان انتشار بصورت معکوس در سایت مشاهده می شوند. به همان علت ثابت بودن «برگه‌ها» همچین امکانی در این قسمت مفهومی ندارد.
در بخش «نوشته‌ها» امکان مدیریت و سازماندهی پست ها براساس برچسب و دسته بندی تعریف شده، امکان پذیر است. با توجه به تعریف بخش «برگه‌ها» همچین قابلیتی برای این قسمت بدون کاربرد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره  وردپرس به مقاله ای که با این موضوع تهیه شده است مراجعه فرمایید.