انتخاب یک هاست خوب و مناسب

یک هاست خوب و مناسب ویژگی های بسیار زیادی دارد، اما چند تا از آنها هم از نظر فنی هم پرکاربرد بودن اهمیت دارند. در ادامه برخی از این ویژگی ها را با هم مرور می کنیم.

در کسب اطلاعاتی درخصوص مفهوم هاست یا میزبان وب به مقاله ای که در این خصوص منتشر شده است، مراجعه کنید.

  • مفهوم امنیت در یک هاست خوب

بخشی از امنیت یک وبسایت مربوط به انتخاب یک هاست خوب و مورد اطمینان امکان پذیر است. تأمین امنیت سرور توسط شرکت های هاستینگ انجام می شود. انجام تنظیمات درست یک سرور، از ورود هکرها به سرور جلوگیری می کند. امنیت سرور در هاست‌های اشتراکی نسبت به بقیه کمتر است.

  • سرعت

سرعت بالا در وبسایت، از نظر ماندن کاربر در یک سایت و مراجعه مجدد به آن سایت اهمیت بالایی دارد. این سرعت به یکی از عوامل زیر بستگی دارد. یک هاست خوب باید بتواند توقع کاربر را در زمینه سرعت باز شدن صفحات و پیمایش صفحه برآورده کند.

سخت افزار سرور

در یک هاست خوب از سرورِ قوی با قدرت بالا استفاده می شود. میزان و نوع  Ram و CPU باید مشخص و در سطح قوی باشد.

دیتاسنتر

بررسی کنید سرور در چه نوع دیتا‌سنتر و در کدام کشور قراردارد. دیتاسنتر معتبر و سرعت پورت در سرعت دریافت اطلاعات از یک سایت مؤثر است. لازم به توضیح است که، دیتاسنترها محل‌هایی هستند، قفسه مانند که سرورها درون آنها قرار می گیرند. تأمین اینترنت و برق سرورها برعهده آنها می باشد.)

  • خدمات پشتیبانی قوی

از دیگر خدمات یک هاست خوب، پشتیبانی 24 ساعته و امکاناتی است که در اختیار مدیر سایت قرار می گیرد. از جمله این امکانات چت آنلاین، سیستم پرسش و پاسخ، ایمیل پشتیبانی اختصاصی و … می باشد. همه موارد مذکور بدین منظور نیاز است که اگر مشکلی در ساعت غیراداری برای سایت پیش آمد، فردی مسئول و راهنما برای رفع مشکل باشد.

  • پهنای باند

با توجه به میزان بازدید سایت خود باید پهنای باند مناسب خریداری نمایید. اگر سایت شما حاوی ویدئو است. اگر سایت شما دانلود و آپلود زیادی دارد. حتما دقت کنید که مشاوره دقیق در مورد میزان پهنای باند سایت خود دریافت کرده و سپس خریداری نمایید.

لازم به توضیح است که پهنای باند به صورت ماهیانه تنظیم می شود.و در ابتدای هر ماه، میزان آن  به حالت اولیه برمی‌گردد.  به عنوان مثال پهنای باند هاستی ۱۰ گیگابایت است. اگر هر بازدید کاربر از سایت شما ۱ مگابایت حجم بخواهد، بنابراین سایت شما می تواند میزبان ۲۰۰۰ کاربر در ماه باشد. حال  اگر بازدید کاربران بیشتر شود، سایت  مسدود می شود و برای کاربران نمایش داده نمی شود، زیرا پهنای باند سایت شما به اتمام رسیده است.

 چه بسا سایت هایی که به نیمه ماه نرسیده پهنای باندشان تمام شده و نیمه دوم ماه، سایت اصطلاحاً داون شده است.

  • فضای کافی

اگر سایت شما فعال و پویا باشد، به مرور زمان گسترش می یابند و به فضای بیشتری نیاز دارند. پس هنگام خرید هاست فضایی بیش  از نیاز فعلی خود تهیه کنید. این موضوع هزینه زیادی برای شما ندارد و خیال شما را برای توسعه سایت راحت می کند. انتخاب درست شما در داشتن یک هاست خوب و مفید مؤثر است.

  • تعداد دامنه و زیردامنه

اگر سایت شما دارای قسمت های مختلفی مثل وبلاگ است. بهتر است هاستی تهیه کنید که دارای چندین دامنه و زیردامنه روی یک پیشخوان را داشته باشد. این از قابلیت‌های یک هاست خوب است.

  • ویژگی‌های ایمیل در یک هاست خوب

بحث استفاده از ایمیل در یک سایت، در سایت‌های متفاوت با هم فرق دارد. در سایت‌های مبتدی این موضوع اهمیت کمتری دارد. ولی در سایت های پربازدید تعداد  ایمیل های دریافتی و ارسالی و توانایی ادغام با gmail حائز اهمیت است. همچنین قابلیت ساخت چند ایمیل و  موارد فنی دیگر از قبیل POP و … از خدمات شرکت‌های هاستینگ می باشند.

  • پشتیبان گیری از سایت در یک هاست خوب

مکانیز تهیه Backup یا همان پشتیبان‌گیری منظم در یک هاست خوب بسیار حائز اهمیت است. بخصوص زمانی که شما اطلاعات مهمی مثل ثبت نام کاربران را روی سایت خود داشته باشید. پشتیبان گیری منظم به شما این آسودگی را می دهد که اگر هر اتفاقی برای سایت شما بیافتد، فایل پشتیبان آن موجود است. و امکان بازگشت آن وجود دارد. این امر در برتری یک هاست خوب تأثیرگذار است.

  • دوره های متنوع خرید هاست

به طور معمول بازه زمانی خرید هاست، یک ساله است. اگر هزینه یک هاست سالیانه را پرداخت کنید و از خدمات شرکت هاستینگ راضی نباشید، برگشت هزینه شما امکان پذیر نیست. توصیه می شود از شرکت‌هایی هاست تهیه کنید که بتوان در دوره های زمانی کوتاه تر خرید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *