طراحی سایت با استفاده از وردپرس یکی از مهمترین گام هایی است که باید در ابتدای شروع یک کسب و کار به آن فکر کنید. در زمانی که شما قصد راه اندازی یک استارت آپ یا وارد شدن به حوزه دیجیتال را دارید برای ابتدای کار  به شما طراحی سایت با وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم. انتخاب وردپرس برای کسب و کار یک انتخاب هوشمندانه است . وردپرس در برابر  بقیه سیستم های مدیریت محتوا ارزش صرف زمان و هزینه بیشتری دارد زیرا قابلیت های فوق العاده ای را ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از وردپرس در طراحی سایت

در ادامه به تشریح مختصری از مزایا های وردپرس می‌پردازیم که آنرا به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سال 2021 تبدیل کرده است:

  • متن باز بودن وردپرس
    • از بهترین ویژگی های وردپرس می‌توانبه  متن باز بودن اشاره کرد. این ویژگی به شما کمک می‌کند که با استفاده از افزونه ها و کد نویسی قابلیت های جدیدی به سایت اضافه کنید.
  • مدت زمان راه اندازی سایت
    • با استفاده از وردپرس می‌توان یک وب سایت را در مدت زمان بسیار کوتاه تری از دیگر سیستم های مدیریت محتوا و یا حتی برنامه نویسی اختصاصی، طراحی کرد.
  • امنیت سایت
    • هسته وردپرس از امنیت خوبی برخودار است. اگر در روند طراحی سایت با وردپرس موارد و الزامات امنیتی را رعایت شود سایت شما در برابر حملات رایج اینترنتی که عموما توسط ربات ها انجام می‌شود در امان خواهد بود.
  • سئو سایت
    • مهمترین عاملی که میتوان به عنوان مزیت رقابتی وردپرس نام برد ویژگی هایی بهبود دهنده سئو سایت هستند. اولین قدمی که باید در انتخاب قالب به آن توجه نمود، بررسی امتیاز قالب در سرعت بارگذاری هست. سرعت بارگذاری سایت یکی از مهمترین عوامل سئو است.
  • انعطاف پذیری
    • با استفاده از وردپرس می‌توان هر نوع سایت از قبیل: شرکتی، شخصی، خدماتی، فروشگاهی و … را توسعه داد . وردپرس در این سالها آنچنان قدرتمند شده و هسته آن توسعه یافته که به یک پلتفرم برای توسعه نرم افزار های تحت وب اختصاصی تبدیل شده است.

راه اندازی وب سایت با قالب آماده وردپرس

یکی از راه های راه اندازی یک وب سایت استفاده از قالب های آماده هستند. این تصور عموما در مخاطبان غالب شده است که استفاده از قالب آماده خوب نیست! این یک تصور اشتباه است. قالب های آماده عمدتا توسط توسعه دهنده های خوب تولید می‌شوند. این دسته از قالب ها کلی امکانات برای ساخت سایت به طراح سایت ارائه می‌دهند. اگر در انتخاب قالب کمی وسواس به خرج بدهید قالبی بی عیب و نقص و مطابق با خواسته های شما پیدا خواهد شد. ما در یاقوت وب با کارشناسان با تجربه ای که داریم شما را در انتخاب قالب خوب راهنمایی می‌کنیم.

کار با قالب های آماده در وردپرس در اکثر مواقع بسیار ساده است. با پنل تنظمیاتی که توسعه دهنده قالب در آن در نظر گرفته می‌توان بسیاری از اجزای سایت را کنترل نمود. قالب های آماده وردپرس هزینه زیادی ندارند و گاها با چند صد هزار تومان می‌توان خرید و از آن ها استفاده نمود.

معمولا در قالب های آماده امکانات زیادی در نظر گرفته شده است . گاهی اوقات ممکن است در طراحی یک سایت با قالب آماده به ویژگی هایی نیاز داشته باشید که داخل قالب در نظر گرفته نشده است. جای هیچ نگرانی ای نیست!  با استفاده از افزونه ها در وردپرس می‌توانید تا درصد زیادی از کمبودهای قالب را پوشش دهید و سایت خود را بنا به نیازتان سفارشی سازی کنید.

برای خرید قالب های آماده می‌توانید از طریق  سایت های معتبر ژاکت و راست چین اقدام کنید.

راه اندازی وب سایت با قالب اختصاصی

راه دیگر طراحی سایت با وردپرس توسعه و راه اندازی سایت با قالب اختصاصی است.

در این روش سایت کاملا مطابق با نیاز های کارفرما طراحی و تولید خواهد شد. در قالب اختصاصی از فایل های اضافه و مواردی که مورد نیاز ما نیستند خبری نیست. کم حجم بودن قالب یکی از عوامل موثر در سرعت بارگذاری سایت است. در این روش سرعت بارگذاری سایت به حداکثر خود می‌رسد. در طراحی سایت با قالب اختصاصی برای وردپرس باید به نکات زیر دقت کنید.

  • کد نویسی قالب باید کاملا تمیز و استاندارد باشد.
  • ساختار استاندارد وردپرس رعایت شده باشد.
  • فایل ها و کد های اضافه در قالب نباشد.
  • اصول سئو تکنیکال  در کد نویسی صفحات رعایت شده باشد.
  • کار کردن با قالب ساده و قابل درک باشد.
  • الزامات امنیتی در کد نویسی رعایت شده باشد.

در طراحی سایت با قالب اختصاصی فرآیند های زیادی را سپری می‌کند تا پروژه به حد انتظار کارفرما برسد. در ادامه به تشریح فرآیند تولید قالب اختصاصی می‌پردازیم.

مراحل تولید قالب اختصاصی برای وردپرس

در ابتدا بر اساس نیازمندی های کارفرما که در جلسات اولیه راجع به آن ها صحبت شده طرحی با استفاده از نرم افزار ادوبی ایکس دی و یا فتوشاپ تولید خواهد شد. پس از اعمال تغییرات بر روی طراحی رابط کاربری ، آن را نهایی نموده و پروژه وارد پروسه تبدیل UI به سایت استاتیک می‌شود.

این فرآیند معمولا 1 هفته زمان لازم دارد. در نهایت پس از تکمیل صفحات استاتیک با استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی قالب های استاتیک به قالب های استاندارد وردپرس تبدیل خواهند شد.

مدت زمانی که نیاز است تا یک قالب اختصاصی تولید شود از 45 روز شروع شده و تا 3 ماه می‌تواند ادامه پیدا کند.

با توجه به این که قالب اختصاصی مزیت های فوق العاده ای را به کارفرما ارائه می‌کند و همچنین مدت زمان نسبتا زیادی که لازم دارد تا قالب تولید شود هزینه ای بیشتر از قالب آماده دریافت می‌شود.