با گسترش روز افزون سایت های اینترنتی داشتن تنها یک سایت کافی نیست بلکه باید با بهینه سازی سایت و سئو، کسب و کار خود را از رقیب هایتان متمایز کنید و یک قدم جلو تر بایستید.

موتور های جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتور های جستوجو مانند گوگل، اطلاعات تمامی وب سایت ها را در سرور های پر قدرت خودشان ثبت می‌کنند. پس از ثبت اطلاعات سایت ها درون گوگل، بر اساس داده های دریافتی و بازخورد کاربران اطلاعات دسته بندی خواهند شد.

در نتیجه زمانیکه ما کلمه ای را در گوگل جستجو می‌کنیم در واقع گوگل از پایگاه اطلاعاتی خود مرتبط ترین سایت را متناسب با کلمه درخواستی ما جستجو کرده و به نمایش می‌گذارد.

چرا باید وب سایت را بهینه سازی کنیم؟

عوامل متعددی در جذب بازدیدکننده و فروش موثر است در ادامه به بررسی عوامل می‌پردازیم:

سرعت بارگذاری سایت

یکی از پارامتر های مهم سایت که اولین نقش در تجربه کاربری را اجرا می‌کند سرعت بارگذاری سایت است. زمانیکه کاربر در نتایج گوگل بر روی سایت شما کلیک می‌کند اگر سایت دیر بارگذاری شود، کاربر منصرف شده و یا به سراغ سایتی دیگر می‌رود . پس ممکن است شما شانس فروش به کاربران را با سرعت بارگذاری پایین سایت خود از دست بدهید.

  • بهینه سازی تصاویر
    • تصاویر سایت را متناسب با ابعادی که نمایش داده می‌شود بارگذاری خواهیم کرد. این کار باعث کاهش حجم بارگذاری سایت خواهد شد و در نتیجه سرعت بارگذاری بالا خواهد رفت.ید
  • بهینه سازی استایل ها و اسکریپت ها
    • بنا به نیاز هر وب سایت تعدادی فایل استایل و اسکریپ بارگذاری می‌شود. هر چه تعداد فایل های استایل و اسکریپت بیشتر باشد مرورگر ریکوئست بیشتری به سمت سرور شما ارسال خواهد کرد و برای دریافت پاسخ از سرور منتظر خواهد ماند. در این صورت هرچه تعداد فایل ها کمتر باشد سرعت بارگذاری بهتری خواهیم داشت.
  • بارگذاری تنبل تصاویر
    • این امر موجب می‌شود که در لحظه بارگذاری اولیه سایت تصاویر بارگذاری نشوند. بلکه با هر اسکرول به سمت پایین تصاویر مربوطه از سرور دریافت شده و به نمایش در بیاید.
  • اصلاح بارگذاری فایل ها بیرونی
    • در این روش فایل هایی که از سرور های محلی دیگری غیر از هاست اصلی سایت دریافت می‌شوند رهگیری شده و آن فایل ها را به هاست اصلی تغییر خواهیم داد. نمونه بارز این موضوع بارگیری تصاویر نماد های اعتماد الکترونیک و ساماندهی خواهند بود.

بهینه سازی تجربه کاربری

کاربر در زمان مراجعه به سایت باید با کمترین کلیک بتواند خرید خود را انجام داده و یا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند.اگر فرآیند خرید در سایت طولانی و یا سخت باشد کاربر دلیلی برای ماندن در سایت شما نخواهد داشت.

بهینه سازی سایت و سئو به شما کمک می‌کند تا کاربران خود را وفا دار نگهدارید.